Den Mossige Och Den Sandige


                              Den sandige Emilia                             
                                           

Hej och hjärtligt väkommna till vad som är min och min absolut bästa vän Emmas blogg.
Vi båda har haft några bloggar förr, men ingen har riktigt fastnat för varken mig eller Emma.
För ungefär 1 år sen försökte vi dock, vi ville skapa en blogg tillsammans och allt funkade bra, vi skapade den, fixade en layout och jag tror t.o.m att vi skrev ett "första inlägg". Vad som hände sen kommer ingen av oss ihåg...bloggen finns troligen fortfarande men ja, helt ouppdaterad...
Nu försöker vi igen, ingen av oss vet hur detta kommer sluta men troligen så håller både jag och Emma er uppdaterade om vad som händer i våra liv med både text och bilder.

Varför heter bloggen då "denmossigeodensandige"?

För ett par veckor sen så bestämmde jag mig för att föra dagbok över hela min sommar med start på Valborgsmässoafton. Jag gick och köpte en dagbok på Bokia, tillsammans med Emma. Några dagar senare träffar jag Emma på stan och hon visar då mig en bok...inte vilken bok somhälst. Det är samma bok som jag hade köpt fast en mossgrön, jag hade köpt en sandfärgad. Och om ni tänker efter lite så förstår ni nog...(Och om ni är lite tröga så är det helt okej att antingen skriva ett gulligt litet mejl eller en ännu gulligare kommentar)
Men allt handlar inte om dagböckerna, Emma är ju lite av en skogsmulle som mer eller mindre än uppvuxen i skog och mark och jag har nog en liten förkärlek till stränder (har faktisk också haft en blogg som handlar om havet....) och jag finner alltid lugn på stränder och att traska runt på en strand i några timmar och bara tänka är helt underbart.



//Emilia o Emma



Den Mossige Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0